söndag 23 mars 2014

Fynd

 Idag har vi mest tagit det lugnt och skrotat runt hemma. Varit ute och fotograferat lite och bara njutit av att det är helg. Igår fyndade jag en vas och en duk och ni kan se dessa fynd på bilderna under. Jag tror att jag har blivit lite kräsen eller kanske jag bara är nöjd med mina saker jag har framme?! Jag tycker det sällan finns något som jag vill köpa, vilket i och för sig är bra för plånboken. Men dessa köpte jag iallafall, jag undrar om duken är från 70-talet? det känns så iallafall, hur som helst så är den fin :)


Idag har vi även gjort köttfärssoppa och jag måste bara tipsa om denna soppa den är enkel och god!
1 purjolök
2 röda medelstora paprikor
1 gul lök 
500g nötfärs 
vatten ( ta så mycket som du vill ha, jag kör lite på en höft. Vatten nästan enda upp på grytan, ca 3 cm från kant)
ca 3-4 matskedar tomatpure
2 grönsaksbuljongtärningar
salt och peppar

Gör så här: Skölj och tärna grönsakerna. Lägg i dem i grytan tillsammans med buljongtärningarna och vatten. Koka grönsakerna lite. Medan de kokar stek nötfärsen så den får färg och salta och peppra. Rör sedan ner tomatpuren i färsen. När färsen är klar rör du ner den i soppan och låt alltihop puttra ihop. Grönsakerna ska vara mjuka men behålla sin form, då är soppan klar och redo att serveras. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar